Hatha jóga

A hatha jóga rendszeres gyakorlásával:

  • óráról órára átmozgatod a tested, megszűnik izmaidban a stressz okozta a feszültség
  • a rendszeres gyakorlással rugalmasabb leszel, könnyebben veszed az akadályokat az életben
  • átmasszírozod a belső szerveidet, javul a mirigy- és hormonrendszered működése
  • egyszerűen jobban érzed magad a bőrödben
  • képes leszel egyre jobban koncentrálni, könnyebben tanulni

Miért ajánlom a hatha jógát?

A jóga egy komplex rendszer, legtöbben az ászanákat és a légzőgyakorlatokat ismerik annak elemei közül. A különböző jógapózok felvételével és légzésszinkronban történő végzésével át lehet mozgatni az egész testet, az izmokat és ízületeket, de ami fontos, hogy kímélő módon, az egészséges mozgástartományt szem előtt tartva. Tehát nem is dolgoznak az izmaink az órán? Dehogynem, hiszen egy jógaórán is ugyanúgy meg lehet izzadni és utána izomlázat érezni, mint bármilyen sportban. A lényeg a tudatos gyakorlás, a jelen-lét.

A hatha jóga számos gyakorlata segít, hogy a mindennapi életed kiegyensúlyozottabbá váljon. Legyen szó akár az ászanákról, akár a légzőgyakorlatokról, a jóga könnyen válik rendszeres rutinná az életedben, hamar érezni fogod jótékony hatását. Kíméletes „edzés”, ami a test szintjén hat a gondolkodásmódra.

Hogyan zajlik az óra?

Az órát ráhangolódással és bemelegítéssel kezdjük, ez körülbelül 15 percig tart. Az izmokat és ízületeket valamint az elménket is felkészítjük az ászanák gyakorlására, a befelé figyelésre, az órára megérkezünk nem csak testben, hanem lélekben is.
Jógapózok, úgynevezett ászanák gyakorlásával folytatjuk, amelyeket az adott óra fókuszának megfelelően állítottam össze. Minden gyakorlatsor más és más, vannak ismétlődő elemei és egyedi kombinációk. Minden alkalommal más és más területre vagy éppen minőségre fókuszálunk, ezeket mindig megtalálod az aktuális órarendben.
Az óra vezetett relaxációval végződik, általában 5-10 perc, ellazulással, vizualizációval zárjuk a gyakorlást.

Milyen eszközöket használunk az órán?

A jógaórákhoz általában elég egy jó minőségű jógamatrac, amin nem csúszol gyakorlás közben. Azonban testünk lazasága, ízületeink mozgástartománya nem egyforma, így vannak segédeszközök, amikkel a gyakorlás során elkerüljük a még feszes izmok és ízületek Jógatéglát ,jógahevedert és takarót fogsz kapni a gyakorlás elején és az ászanák közben mindig elmondom majd, melyiket érdemes használnod, ha nehézséged adódik a végrehajtásban.

Mit kell hoznod az órára?

Minden jógaórára kényelmes ruházatban érkezz, ami engedi a tested szabadon mozogni. Mezítláb gyakorlunk, ha nem szereted a lábfejed fedetlenül hagyni, akkor tapadós zokniban vagy jógazokniban gyakorolj, hogy megelőzd a csúszkálást a gyakorlatok közben. Tekintettek a Covid előírásokra, kérlek, hogy hozz magaddal saját matracot, amin gyakorolsz és ha tudod, hogy megizzasztanak a gyakorlatok, akkor törölközőt. Ha nincs saját matracod, tudsz kérni nálunk, ami a gyakorlás végén természetesen fertőtlenítésre kerül.