Intervall edzések

Kecskemét belvárosában az Órarend alatt található időpontokban!

Véleményem szerint, az egyik leghatékonyabb mozgásforma a köredzés, mivel tartalmaz erősítő, és állóképességi gyakorlatokat is, így hatékonyan növeli a szívfrekvenciát, egyúttal erősíti az izmainkat. Edzés alatt a belső környezeti egyensúly felborul és ennek helyreállítása szervezetünk számára igencsak energiaigényes folyamat: edzés után a szervezetünknek regenerálódnia kell, vissza kell állnia a nyugalmi pulzusra, légzésre, testhőre, el kell szállítania a bomlástermékeket stb…

Bővebben, az intenzív edzés utáni folyamatok három szakaszra oszthatóak. Az első órában az anyagcsere, és az idegrendszer regenerálódik. A következő fázisban megkezdődik a fehérjeszintézis, amely a proteineket aminosavakká alakítja, és az izmok számára felhasználhatóvá teszi. Ez a szakasz néhány órán át tart. A harmadik fázis az edzés intenzitásától függően akár két napig is eltarthat: az energiafelhasználás továbbra is magasabb, hiszen az izmoknak regenerálódniuk kell.
Az edzés utáni órákban javasolt csak fehérjét fogyasztani, szénhidrátot csak minimálisan, főleg az esti órákban.

Az utólagos zsírégető hatás az edzés után hosszú órákig is eltarthat, attól függően, hogy edzésünk mennyi ideig tartott és mennyire volt intenzív.

Az edzéseket egy állapotfelmérés előzi meg, ahol megbeszéljük, hogy milyen sportmúlttal rendelkezel, fennáll-e valamilyen egészségügyi probléma, továbbá megfogalmazunk egy reális és elérhető célt. Az órákat ennek megfelelően állítom össze, így mindenki személyre szabott feladatokat kap. Többnyire saját testsúllyal dolgozunk, de használunk még egyéb sporteszközöket is, mint step pad, kézisúlyzók, kettlebell, TRX kötél stb..