Gerincjóga

Gerincjóga rendszeres gyakorlásával:

  • átmozgatod tested fő tartóoszlopát és alkotóegységeit, a csigolyákat és a porckorongokat
  • megerősíted a hátizmaidat, javul a tartásod
  • növeled tüdőd kapacitását, jól esik majd ismét nagy levegőt venni
  • egyszerűen jobban érzed magad a bőrödben
  • észreveszed, hogy már csak egyenesen esik jól tartani magad

Miért ajánlom a gerincjógát?

A jóga egy komplex rendszer, legtöbben az ászanákat és a légzőgyakorlatokat ismerik annak elemei közül. A különböző jógapózok felvételével és légzésszinkronban történő végzésével át lehet mozgatni az egész testet, az izmokat és ízületeket, de ami fontos, hogy kímélő módon, az egészséges mozgástartományt szem előtt tartva. Tehát nem is dolgoznak az izmaink az órán? Dehogynem, hiszen egy jógaórán is ugyanúgy meg lehet izzadni és utána izomlázat érezni, mint bármilyen sportban. A lényeg a tudatos gyakorlás, a jelen-lét.

A gerincjóga órák gyakorlatai a hátizmok erősítésére, a tartás javítására fókuszálnak. A napi életmódunk sajnos inkább rombolja, mintsem építi az egészségünket, görnyedt háttal ülünk az asztalnál, a telefon képernyője előtt naphosszat. Ez hosszútávon a hátizmok gyengüléséhez, rossz tartáshoz, porckorong problémákhoz vezethet. Az egészséges tartás ismételt kialakítása a cél.

Hogyan zajlik az óra?

Az órát ráhangolódással és bemelegítéssel kezdjük, ez körülbelül 15 percig tart. Az izmokat és ízületeket valamint az elménket is felkészítjük az ászanák gyakorlására, a befelé figyelésre, az órára megérkezünk nem csak testben, hanem lélekben is.
JJógapózok, úgynevezett ászanák gyakorlásával folytatjuk, amelyeket az adott óra fókuszának megfelelően állítottam össze. Minden gyakorlatsor más és más, vannak ismétlődő elemei és egyedi kombinációk. Minden sor fókuszában gerinckímélő és hátizom erősítő gyakorlatsor áll, mert a napi életmódunk során sokat ártunk testünk tartóoszlopának. Célunk, hogy visszaállítsuk az eredeti, egészséges testtartásunkat, növeljük a tüdő vitálkapacitását.
Az óra vezetett relaxációval végződik, általában 5-10 perc, ellazulással, vizualizációval zárjuk a gyakorlást.

Milyen eszközöket használunk az órán?

A jógaórákhoz általában elég egy jó minőségű jógamatrac, amin nem csúszol gyakorlás közben. Azonban testünk lazasága, ízületeink mozgástartománya nem egyforma, így vannak segédeszközök, amelyek használatával nem terheljük túl a fejlesztendő izmokat és ízületeket. Jógatéglát ,jógahevedert és takarót fogsz kapni a gyakorlás elején és az ászanák közben mindig elmondom majd, melyiket érdemes használnod, ha nehézséged adódik a végrehajtásban.

Mit kell hoznod az órára?

Minden jógaórára kényelmes ruházatban érkezz, ami engedi a tested szabadon mozogni. Mezítláb gyakorlunk, ha nem szereted a lábfejed fedetlenül hagyni, akkor tapadós zokniban vagy jógazokniban gyakorolj, hogy megelőzd a csúszkálást a gyakorlatok közben. Tekintettel a Covid előírásokra, kérlek, hogy hozz magaddal saját matracot, amin gyakorolsz és ha tudod, hogy megizzaszt a testmozgás, akkor egy kis törölközőt. Ha nincs saját matracod, tudsz kérni nálunk, ami a gyakorlás végén természetesen fertőtlenítésre kerül.